10 הגורמים המשפיעים ביותר על קידום האתר בגוגל

אחת השאלות הנפוצות ביותר שאנחנו מקבלים מידי יום היא השאלה “איך אתם עושים את זה?” אז אין לזה תשובה פשוטה, אבל החלטנו לרשום מאמר על 10 הגורמים החשובים ביותר והמשפיעים ביותר בתהליך קידום אתרים אורגני בגוגל, ישנם עוד המון פרמטרים ויש הטוענים שיש למעלה מ-1000 פרמטרים, אבל מה שנרשום במאמר נבדק ונמצא שעובד, שנתחיל?

קישורים חזקים – מאמרים אורחים באתרים סמכותיים

כיום כדי לדרג ולהעלות את האתר במעלה מנוע החיפוש מלבד לרשום תוכן תצטרכו סביר להניח להשיג קישורים איכותיים לאתר שלכם, זה יכול להיות מפורטלים גדולים או מאתרים קטנים, אבל מאוד חשוב שזה יהיה קישור סמכותי כמה שיותר, הכוונה בסמכותי הוא שהקישור יהיה שווה ערך עבורכם, נניח שאתם מקדמים אתר של מטבחים, קישור סמכותי יהיה קישור מאתר שקשור למטבחים, לדוגמא אתר של שיפוצים יכול להיות קשור במובן מסוים לתחום המטבחים, חשוב שהתחום יהיה קשור וגם המאמר אמור לקשר אליכם בצורה טבעית, נסו לרשום את המאמר בצורה כמה שיותר טבעית ולתת אינפורמציה אמיתית לגולש שקורא את הכתבה, צאו מהמחשבה של קידום אתרים ונסו לגרום לגולש שקורא את המאמר להיכנס לאתר שלכם כדי לקבל ערך מוסף לכתבה, לא כדאי ולא רצוי בכלל לקשר אליכם מאתרים לא רלוונטים לתחום או מאתרים ללא תוכן או גולשים.

תוכן איכותי ומניע לפעולה

תוכן הוא שם המשחק כיום בקידום האתר בגוגל, לטעמי מדובר בגורם מספר 1 לדירוג בגוגל, אתר שהוא בעל תוכן מקורי ומקצועי שנותן ערך מוסף לגולש הוא אתר איכותי, חשוב כאשר אתם בונים אתר חדש או מקדמים אתר קיים, לעדכן את האתר בעמודים חדשים מידי חודש, רצוי לרשום מאמרים ארוכים על מנת להבדיל את עצמכם מהמתחרים, במידה ואתם רואים כתבה טובה אצל המתחרה שלכם, נסו לעשות כתבה טובה יותר עם ערך מוסף יותר לגולשים שלכם, חשבו מחוץ לקופסא ונסו לבנות תוכן מקורי שאי אפשר למצוא במקומות אחרים ברשת, תדירות עדכון התוכן באתר היא חשובה לא פחות לקידום האתר, בתחומים מסוימים ניתן להתקדם בגוגל מבלי לעדכן את התוכן באתר בכלל, אבל בתחומים תחרותיים במיוחד רצוי לעדכן את האתר בכל חודש במספר כתבות מקוריות, זה פשוט – בדקו מה המתחרים עושים שוב, ועשו את זה טוב יותר, ומקורי הרבה יותר.

היררכיה באתר ופירורי לחם

היררכיה נכונה באתר אומרת שכל העמודים החשובים ביותר נמצאים בתפריט הראשי, התפריט הראשי יכול להיות למעלה או למטה, בצד, כאשר עד 2 לחיצות מהתפריט הראשי זה מוגדר כדפים חשובים, מעבר לכך מדובר על דפים עם חשיבות נמוכה גם מבחינת גוגל, לכן במידה ויש עמוד מסוים שאתם רוצים לדחוף קדימה, הכניסו אותו לתפריט הראשי, השתדלו שזה יהיה במרחק של עד 2 לחיצות מדף הבית כך שהדף יסרק בתדירות גבוהה יותר ויקבל חשיבות גבוהה יותר, בנושא פירורי הלחם חשוב שהם יופיעו בכל דף באתר, פירורי הלחם בעצם מייצגים את האפשרויות אחורה וקדימה עבור הגולש ונותנות לו מענה מיידי לחזור לאיפה שהוא בא.

תגיות מטא ומילות מפתח

הקפידו להשתמש בכותרות H1 או H2  וכו’.. בצורה נכונה, שימוש נכון בתגיות  בדרך כלל יכלול את מילת המפתח שאתם רוצים לקדם באופן טבעי, נסו למקם את הכותרות לפי הסדר שלהם בעמוד כך שהכל יהיה בצורה מסודרת מH1 למעלה ועד H6 במידת הצורך למטה כמו כן יש לשים לב לצפיפות מילות המפתח ולא להגזים עם יותר מידי מילות מפתח במאמר, נסו להיות טבעיים ולשלב את כל הביטוים שלכם בצורה טבעית ורגילה לחלוטין, גוגל מתחשב באתרים שפונים לגולשים.

אתר רספונסיבי – אתר מותאם למובייל

כיום כמעט 60% מהגולשים באינטרנט מגיעים מהנייד, לכן גוגל רוצה לראות שהאתר שלכם זמין וטוב גם בנייד וגם בנייח וגם בטאבלט, זה נקרא בשפה המקצועית “אתר רספונסיבי” לעוד פרטים לחצו כאן  אתרים רספונסיבים יודעים להתאים את עצמם לגודל המסך של המשתמש, כאשר הוא ישתמש בטאבלט המסך יותאם לצורת טאבלט וכאשר הגולש יגיע מהנייד הוא יכווץ את עצמו לנייד, כאשר אתם בונים אתר רספונסיבי או סלולרי חשוב לשים דגש על מהירות התגובה והכותרות שהכל יהיה בצורה מושלמת ומותאמת לנייד.

אחוז נטישה מהאתר

כאשר אתם כבר נמצאים למעלה בדף הראשון, גוגל מתחיל להשתמש בפרמטר נוסף, אחוז נטישה שגולש נוטש את האתר שלכם, חשוב לתת לגולשים את כל האינפורמציה וכמה שיותר מול העיניים על מנת שהגולש ישאר באתר ולא יחזור לגוגל לחפש אתר אחר, ישנם פתרונות רבים להשאיר גולשים זמן רב יותר באתר כמו, סרטונים, קופוני הנחה מיוחדים, ועוד מגוון אפשרויות.

אחוזי הקלקה עם כותרת מוכרת

במקרים רבים התחרות על מילות מפתח רבות בגוגל היא רבה, ולכן כדי למשוך את הגולש לאתר שלנו, רצוי להרכיב כותרת מיוחדת שתמשוך את הגולש לדוגמא “מטבחים בהנחה מטורפת! עד 30% אחוז הנחה רק לחודשי הקיץ” כותרת כזאת יכולה לגרום לגולש להקליק על האתר שלכם למרות שאתם אולי מקום 2-3 והדבר יכול לשפר את המיתוג שלכם בתוצאות החיפוש, ז”א לאחר שאנשים רבים יקליקו עליכם ולא על המתחרה שלכם במקום הראשון, יתכן כי תצליחו לעקוף אותו בזכות כותרת משכנעת

מהירות אתר

בעייני מדובר באחד הגורמים החשובים יותר שיגרמו לגולש לא לנטוש את האתר, את גולש בעיניי פחות מעניין האם האתר מהיר או לא, כדאי לבדוק את האתר דרך הכלי של גוגל לבדיקת מהירות וכך תוכלו לדעת מה לתקן, כיום לאתרי וורדפרס רבים ניתן להתקין תוספים מעולים כמו wp-rocket או תוספים אחרים שיכולים לשפר את הציון בכלי של גוגל, נתקלתי במקרים רבים באתרים שיש להם ציון של 10 והם נמצאים למעלה בגוגל, כך שמבחינת הציון הזהה, זה אולי חשוב, אבל לא הכי חשוב.

אחסון האתר

חשוב לבחור אחסון אתר אמין, במידה ואתם מקדמים בארץ, בחרו אחסון אתרים בארץ, במידה ובגרמניה תאחסנו בגרמניה, כדאי לאחסן במדינה בה אתם הולכים לקדם, כך האתר מהיר יותר, כדאי להשתמש בCDN ישנם חברות אחסון רבות אשר משתמשות בשירותי CDN ומציאות את זה ללא עלות, CDN זזה בעצם אפשרות לטעון את הקבצים משרתים קרובים יותר ללקוח וכך האתר נטען בזמן מהיר יותר.

אבטחת אתר וSSL

כיום כדאי לאתרים חדשים לבנות את עצמם כבר עם SSL, זה מוסיף למוניטין של האתר ומאפשר לגוגל להבין שמדובר פה בעסק רציני שמאבטח את עצמו, SSL בעצם משנה את הכתובת של האתר שלכם לhttps במקום http הרגיל, הדבר בעצם נותן בשורת הכתובת בכרום מן סימון ירוק שמאפשר לכם לדעת שהאתר “מאובטח” כרגע החשיבות של זה היא נמוכה מאוד, אבל עדיין יש חשיבות וכדאי לעשות את זה כמה שיותר מהר, בטח לאתר קיים.

תוכן עניינים

צרו קשר

חדש באתר