5 דברים שצריך לדעת כשמקימים קמפיין בפייסבוק

בעלי עסקים רבים עוסקים בקידום העסק שלהם בפלטפורמה של פייסבוק באופן עצמאי, אך פעמים רבות, מפאת חוסר מידע מעמיק ומקצועי במערכת – הם מבצעים טעויות שגורמות להם לבזבז כספים מבלי להפיק תועלת מהותית מהפרסום. מסיבה זאת, אנחנו רוצים להעניק לכם מספר טיפים לגבי הדברים החשובים ביותר שצריך לדעת כאשר מקימים קמפיין חדש בפייסבוק:

  1. מחשבה תחילה: לפני שאנחנו מקימים קמפיין, צריך לחשוב מה אנחנו רוצים להשיג ומה יש בידינו. מהו המוצר? מיהו קהל היעד? מהי האסטרטגיה שבה ננקוט? האם יש לנו דף נחיתה? כל פרט קטן חשוב במארג הכולל. כל קמפיין אמור לבוא אחרי שהשקענו חשיבה פרסומית מקיפה בשלב שלפני היצירה שלו. לאחר מכן, מטרת הקמפיין שנבחר אמורה לשקף את המטרה שלנו – אם אנחנו רוצים להוביל אנשים לאתר חיצוני, נבחר בקמפייןTraffic  או Conversions. אם אנחנו רוצים לעורר מעורבות בפוסט, נבחר קמפיין Post Engagement – וכו’. מדובר בבחירה קריטית מאוד ובעלת השפעה מכרעת על התוצאות שנקבל.
  2. לנסות: כמעט כל קמפיין בפייסבוק מערב ניסוי וטעייה וכל קמפיין עומד בפני עצמו. ניתן לבחון מספר קהלים במקביל ומבלי ליצור חפיפה ביניהם על ידי שימוש בכלי ה-Split Test. ניתן לבחור מספר מודעות שונות וקריאייטיב שונה, גם דרך ה-Split Test, אבל לא בהכרח. לנסות, לבדוק, לנתח ולהסיק מסקנות. כשתבינו מה עושה עבודה טובה יותר, כדאי להמשיך איתו, ולהפסיק לתת חמצן לקהלים, קמפיינים ומודעות שלא מספקים את הסחורה.
  3. לתת זמן: פרסום בפייסבוק פועל כך שעם הזמן התוצאות ישתפרו. האלגוריתם של פייסבוק הוא חכם והוא אוטו-דידקט. תנו לו את הזמן ואת המרחב לעבוד, והוא יבין מי הקהל הרלוונטי שבתוך הקהל שבחרנו. הוא יגיע לאנשים הנכונים – אלה שעונים על המטרה הראשונית שהצבנו לקמפיין. אם הנחנו את הקמפיין להגיע לאנשים שילחצו על המודעה ויגיעו לאתר או לדף הנחיתה, אז האלגוריתם לומד על פי מי שכבר ביצע את ההמרה הזאת – מי האנשים שיעשו המרה שכזאת גם בהמשך – ומגיע אליהם. תנו לקמפיין צ’אנס, הוא פועל מהשכל.
  4. מידע ודאטה: כשאתם יוצרים קהל לקמפיין, השתמשו בכל המידע שעומד לרשותכם. צברתם מידע אם ערכתם קמפיינים בעבר, צברתם מידע אם יש לכם רשימות תפוצה ואנשי קשר, צברתם מידע מעצם זה שיש לכם דף עסקי (בהנחה והוא לא חדש מהניילונים) וגם מסרטונים שיצרתם, מאירועים שפרסמתם – ועוד. תמיד אפשר לבחור באופן ידני תחומי עניין, נתונים דמוגרפיים ודפוסי התנהגות מסוימים – אבל אין תחליף למידע הממוקד שצברתם עם הזמן.
  5. פיקסל: אם יש לכם אתר או דף נחיתה, חובה עליכם לשתול בו את הפיקסל של פייסבוק. המידע שתקבלו מהפיקסל הוא אדיר. הכלי הזה, שממש שותל פיקסל מעקב בכל דף של האתר, מאפשר לכם לקבל מידע על הקהל שביקר בו, למכור לו מחדש ולמצוא קהלים שדומים לאותו קהל. אל תפספסו את הצ’אנס הזה.

 

תוכן עניינים

צרו קשר

חדש באתר