מהם 6 הפרמטרים שמשפיעים על דירוג האתר בגוגל?

בתחום קידום האתרים, יש לא מעט פרמטרים שמשפיעים על דירוג האתר במנוע החיפוש של גוגל. חלקם קשורים לסביבה הפנימית של האתר וחלקם קשורים לסביבה החיצונית של האתר. היום במאמרנו נמנה כ-6 פרמטרים שיכולים להשפיע לחיוב על דירוג האתר, שקשורים לסביבה הפנימית של האתר (מה שנקרא בשפה המקצועית On site).

ביטויי מפתח

בקידום אתרים אורגני, הדבר הראשון שמתחילים איתו הוא מחקר ביטויי מפתח. במחקריכם, עליכם להבין אילו ביטויי מפתח יביאו את הקהל היעד הרלוונטי. רצוי שאותם ביטוי המפתח יהיו מדויקים ולא גנריים. כלומר אם אתם מקדמים אתר שמוכר רהיטים בתל אביב, רצוי שתתמקדו בביטויי מפתח ספציפיים כגון "רהיטים למכירה בתל אביב" ופחות בביטויים כגון "רהיטים למכירה". ביטויים ממוקדים יספקו לכם טראפיק איכותי ורלוונטי עם סיכוי גדול יותר להמרה.

הקמת עמודים

לאחר שהבנתם אילו ביטויי מפתח אתם מקדמים, זה הזמן להקים את העמודים בהתאם לכמות ביטויי מפתח שעליהם סיכמתם. רצוי להקדיש לכל עמוד עד 2-3 ביטויי מפתח שדומים ברעיון שלהם – כלומר אם הקמתם עמוד שמוכר כורסאות, תוכלו לקדם את העמוד על בסיס ביטויי מפתח הבאים: "כורסאות בתל אביב, כורסאות למכירה". היזהרו מלהקים 2 עמודים שמקדמים את אותם ביטויי המפתח, שכן, זה עלול ליצור מצב בו 2 העמודים יתחרו אחד בשני על הדירוג בתוצאות החיפוש, ומצב זה עלול לפגוע בשניהם.

כותרות SEO

מדובר בכותרות המופיעות בתוצאות החיפוש. אם האתר שלכם נבנה דרך פלטפורמת WordPress ניתן להתקין את התוסף Yoast ולהגדיר בעזרתו את כותרות ה-SEO. רצוי לשלב בכותרת עד 2 ביטויי מפתח עם סלוגן שיניע את הגולש להיכנס לעמוד. רעיון לכותרת טובה: "כורסאות למכירה בתל אביב" | 20% הנחה לרוכשים מעל 2000 ש"ח + שם המותג". שימו לב ששילבנו 2 ביטויי מפתח בצורה חכמה.

כותרות H1

לכל עמוד יש להגדיר כותרת  H1 בלבד, ואותה הכותרת צריכה להכיל את ביטוי המפתח המקודם לאותו העמוד. ניתן להגדיר יותר מפעם אחת כותרות H2,H3, H4 וכן הלאה. רצוי שאותן הכותרות יהיו בסדר היררכי נכון, לדוגמא:

כותרת H1 – כורסאות למכירה באזור תל אביב

כותרות H2 – סוגי כורסאות

כותרת H3 – כיצד להתאים את הכורסא לצרכייך

תוכן

רצוי שלכל עמוד יהיו לפחות כ-300 מילים. כמו כן דאגו לשלב את ביטויי המפתח בתוכן בצורה חכמה. בנוסף, דאגו שהתכנים יהיו איכותיים ויספקו ערך אמיתי לגולשים. בסופו של דבר אחד הדברים העיקריים שמשפיעים על דירוג האתר זה חווית המשתמש. אם גולש ירגיש שהאתר לא מספק לו ערך אמיתי, הוא ינטוש אותו במהרה דבר שמשפיע לרעה על דירוג האתר.

מהירות האתר

רצוי להתקין תוספי מהירות באתר כך שיצמצמו את זמן הטעינה של האתר. כיום אנשים נעשו חסרי סבלנות ואם הם ירגישו שיש עיכוב של כמה שניות, הם יעזבו את האתר במהרה.

בהצלחה!

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר