סקרי שוק הם כלי יעיל לעסקים המבקשים להבין את טבעו של קהל הצרכנים אליו הם פונים, וכפועל יוצא מכך לשפר את מאמציהם לייצר פניות חדשות לעסק בין אם כלקוחות המתעניינים בשירות ובין אם כצרכנים הרוכשים את מוצרי בית העסק.
באמצעות הפעלתם של סקרים ממוקדים לאיסוף נתונים ישירות מן הלקוחות הפוטנציאליים ו/או הקיימים, חברות ובתי עסק יכולים לקבל תובנות משמעותיות ואף קריטיות למען אסטרטגיות שיווק מדויקות.
הבנת הצרכים וההעדפות של הלקוח הפוטנציאלי
ברצותנו לערוך מהלכים שיווקיים, הרי שגם אם מדובר בתקציב מוגבל באופן יחסי, אל לנו 'לגשש באפילה' ולצאת אל הקמפיינים תוך שאנו נסמכים על נקודת הנחה שאיננה מבוססת מספיק.
סקרי שוק מספקים קו תקשורת ישיר ובלתי תלוי עם הצרכנים הפוטנציאליים שלנו, ובכך הם מאפשרים לחברות ובתי עסק לאסוף משוב על צורכיהם, העדפותיהם ואף לחזות את הרגלי הרכישה.
מדובר לא פחות מאשר במידע קריטי המאפשר להתאים הן את אפיקי השיווק לקהל היעד והן את המוצרים והשירותים המיועדים עבור אותו פלח שוק.
כאשר אנו מכווני מטרה ונוגעים ב'נקודות הכואבות' של קהל היעד הפוטנציאלי, הרי שאנו מעלים את הסיכויים למשוך לידים חמים יותר ושנכונים לקבל פרטים על השירות או המוצר.
או במילים אחרות, מכון סקרים העורך סקר מקדים עבור מאמצי השיווק של העסק, עונה על השאלה המהותית: מה הלקוחות שלנו באמת רוצים.
מיקוד ונתונים
יתרון מובהק ואף מרכזי של סקרי שוק הוא היכולת של בית העסק או המשווקים, לחלק את השוק לפי נתונים דמוגרפיים והתנהגותיים. חלוקה זו מסייעת לעסקים למקד קבוצות ספציפיות בצורה יעילה יותר, ובכך לכוון את המודעות באופן יזום אל אותם קהלים תוך שימוש בסממנים ונוסח התבטאות התואם את אותם לקוחות פוטנציאליים.
אין זה סוד, כי אחד מן היתרונות המובהקים של השיווק הדיגיטלי, טמון ביכולת של המשווקים לשלב מסרים המותאמים אישית לקהל המטורגט, מסרים המתייחסים לדאגות ולרצונות הייחודיים של הצרכן הפוטנציאלי.
למעשה, ברצותכם לערוך סקר שוק, הרי שאתם יכולים לשפר דרמטית שיעורי ההמרה, וכן את איכות הלידים שנוצרים. שהרי כל משווק דיגיטלי יודע כ לא כל ליד הוא בהכרח ליד איכותי.
בדיקת מידת היתכנות של יוזמות עסקיות
יש לכם רעיון מוצלח? חכו עוד רגע אחד. זכרו שאתם 'משוחדים' על הרעיון כיוון שהוא שלכם. השאלה הגדולה היא: כיצד הרעיון, אותה יוזמה עסקית, עומדים בפני מבחן המציאות.
שימוש נכון במכון סקרים ליצירת לידים, בא לידי ביטוי בהכנותיו המקדימות של עסק בטרם השקת מוצר או שירות חדש.
במקרים אלו, חיוני לבדוק ולאמת את הרעיונות עם קהל היעד. סקרי שוק יכולים אף להפתיע ולגלות שקהל היעד שנחזה קודם לכן, הוא איננו המדויק כי אם פלח אחר.
עסקים המבקשים לערוך מהלכים משמעותיים, מוכרחים לאסוף משובים על רעיונותיהם ויוזמותיהם, מתכונות מוצר ועד למסרים פרסומיים.
תהליך זה, יעזור למזער את הסיכונים הכרוכים ביוזמות חדשות ומגביר את הסיכויים שהמאמצים לצלוח את החדירה לשוק, יניבו פירות וייצרו לידים איכותיים.