שיווק שותפים

עם אינספור פרסומות מכל עבר, נראה כי בזמן האחרון קשה שלא לשמוע את המושג “שיווק שותפים”. הבטחות להכנסות ענקיות, עבודה קלה ועוד. אף על פי שהפופולריות של השיטה הגיעה לשיא לאחרונה, אל תטעו לחשוב שמדובר בגילוי חדש.

שיווק השותפים הנה שיטה עתיקת-יומין, טוב נו, ביחס לאינטרנט. אז האם מאחורי כל הרעש והצלצולים יש באמת ‘בשר’?

מה זה שיווק שותפים?

כפי שנגזר משם השיטה, מדובר בשיטה הדוגלת בכך ששותפים ב’רשת’ ישווקו מוצר/שירות מסוימים. למה להם לשווק אותו? ובכן, כל תוכנית ותוכנית משתנה, אך הבסיס זהה: בעבור אחוז מסוים מן ההכנסות.

מכאן, השותפים יכולים לקחת את זה לכל המקום. התוכנית תלויה בשותפים שישווקו את המוצר, וכך כולם ירוויחו. עם זאת, אין דרך מוגדרת לשיווק או דרישה מינימלית ברוב המקרים. כל שותף לוקח את זה לכיוון אחר, בעוד אחד ינסה לשווק לחברים בפייסבוק, השני עלול להריץ קמפיינים ענקיים בגוגל.

כל אחד בונה את ההכנסה שלו, וזהו היופי בשיטה. בנוסף, זה גם מנפץ את המיתוס של ‘הכנסה גדולה ומובטחת’. ה-כ-ל תלוי בכם ובשיווק שלכם. אם תצליחו לשווק בצורה מספיק טובה ולהרים מספיק לידים, קניות, קליקים או כל מה שיידרש, ההכנסה שלכם תגדל בהתאם.

איך כל העסק הזה עובד מבפנים?

טוב, אז לאחר שהבנו את הבסיס, היינו רוצים לדעת איך בדיוק שותף מקבל תגמול בעבור העבודה. ובכן, חשבו על אתר X, לאותו האתר יכולים להיות אלפי שותפים שישווקו מוצרים שונים. ובכל זאת, כל אחד יקבל בדיוק מה שמגיע לו.

לכל שותף יש מזהה אישי, רק לו יש אינטרס לשתף אותו למען רווח אישי מהקניות / לידים של אנשים. השותף משתף תמונה/סרטון/קישור עם המזהה האישי, אם לקוח צופה / נכנס לקישור / קונה את המוצר/השירות (תלוי בתוכנית), השותף יקבל אחוזים מהרווחים.

אז איך בדיוק מחושב הרווח של השותפים, ובכן, כל זה תלוי בתוכנית. יש 3 שיטות עיקריות לחישוב:

  1. תשלום פר קליק: כמו שזה נשמע, מספיק קליק וכניסה לאתר של המוכר בעבור תשלום. לרוב, התשלום פר קליק נמוך, כמובן, מהתשלום פר ליד או מכירה. מוכרים שמעוניינים להגדיל את התעבורה באתר שלהם פונים לתשלום בעבור קליק שכזה.
  2. תשלום פר ליד: מה זה ליד? במילים פשוטות, לקוח פוטנציאלי. בשיטה זו, השותף צריך לדאוג שקהל לו הוא משווק יבצע פעולה מסוימת. בין אם מדובר בהורדה של תוכנה מסוימת, מילוי טופס או כל דבר אחר – רק לאחר שתושלם הפעולה עם קישור הכולל מזהה אישי של השותף, המערכת תרשום לו את התגמול.
  3. תשלום פר רכישה: כיום, זו השיטה הפופולרית ביותר. בעבור כל רכישה של לקוח דרך הקישור שלכם, תקבלו אחוזים / מחיר קבוע (תלוי בתוכנית שלכם). זו, ככל הנראה, השיטה הקשה ביותר. עליכם לגרום לקהל שאתם משווקים לו לקנות, להוציא כסף מהכיס שלהם. לא ללחוץ על לינק, לא למלא טופס, אלא לשלם. וזה, כמובן קשה.

אז הבנו איך כל העניין עובד, בגדול. הבנו את שיטות התשלום הפופולריות. מעולה, מה הלאה?

מי מציע תוכניות ומה האפשרויות?

ובכן, יש לא מעט תוכניות של שיווק שותפים. חברות כמו:Amazon, Awin, Clickbank, CJ Affiliate        ו־ShareASale מציעות תוכניות שונות משלהן. גם בארץ יש חברות: סקינדו, Wesell ועוד כמה.

לכל חברה יש את היתרונות והחסרונות שלה. כל אחת מהן מציעה תוכנית שיווק שותפים שונה במקצת.

  • Clickbank – לתוכנית שיווק השותפים של Clickbank אין דרישות מוקדמות. אין שום עמלה בהרשמה או צורך באתר אינטרנט משלכם. Clickbank הוא פשוט אוצר של מוצרים דיגיטליים. לכל מוצר עמלה משלו, כך שתוכלו לעשות חישוב ולבדוק מה משתלם לכם לשווק. אילו מוצרים יש לקליקבנק? בעיקר, מדובר במוצרים דיגטליים, ספרים דיגטליים. למה זה חשוב? באמצעות הבנה של המוצרים שאתם עומדים לשווק, תוכלו לברור את קהל היעד המועדף עליכם בצורה חכמה יותר. למרות ההרשמה החינמית והעמלות הגבוהות שתוכלו לגרוף, יש קץ’. המוצרים של קליקבנק לא תמיד קלים לשיווק. בעיקר מכיוון שמדובר במוצרים דיגטליים שלא תמיד איכותיים. בעיקר, ספרים דיגטליים ללא מותג מסוים או הכרה גדולה, מה שמוביל לבעיה בשיווק. הרבה יותר קשה לשווק מוצרים שכאלו, ולכן האחוזים לעיתים גבוהים יותר.
  • Ebay – איביי מציעים גם כן תוכנית שותפים אטרקטיבית במיוחד,  הרווח מכל מכירה יכול להיות בין 5% לבין 7% אחוזים מן העסקה, זאת אומרת שעל כל מכירה שתצליחו להביא תקבלו אחוז מאוד קטן מן העסקה, היתרון הגדול בתוכנית השותפים של איביי שהם לא עובדים עם גופים חיצוניים כמו אתר admitad שמספק שירותים של תוכנית שותפים לאליאקספרס ושותפים נוספים,  כדאי לדעת שהמון אנשים מסתבכים באתר איביי כיוון שהוא כיום (2019) כולו באנגלית, לכן רצוי להיכנס לאתרים שמספקים את  איביי בעברית ולמצוא את מה שאתם מחפשים והכל בעברית מלאה.
  • Amazon – לתוכנית של אמזון קוראים Amazon Associates. כיום, אמזון פופולרית מתמיד. לחברה יש תחושת פרימיום מסוימת ו’שם טוב’, קל יותר לשווק בה מוצרים. ההצטרפות לתוכנית של אמזון היא חינמית. אם כי, עדיין יש תהליך אישור שותפים ותזדקקו לאתר אינטרנט על מנת להשתתף בה, משהו שמבטיח לאמזון שיש לכם איפה לשתף. אמזון מציעים משהו נהדר: אם מישהו נכנס דרך הקישור שלכם וקונה, במהלך 24 שעות, עוד מוצרים חוץ ממה ששיווקתם, דרכם, תקבלו אחוזים גם מהקניות האלו. נשמע מעולה, לא? עם זאת, יש בעיה. אמזון נוטה לשנות את תנאי התוכנית לעיתים די תכופות. השינויים האלו, בזמן האחרון, לא לטובת המשווקים. אם לפני כמה שנים היה ניתן להרוויח סכום גבוה יותר, הסכום שתוכלו להרוויח היום נמוך יותר. ובכל זאת, מדובר בתוכנית שיווק שותפים עדיין נהדרת. ניתן להרוויח ממנה לא מעט בעבודה יסודית ונכונה, גם עם האחוזים הנמוכים יחסית מקניות שמקבלים השותפים.
  • סקינדו – ועכשיו, לאחר שדיברנו על תוכניות שיווק שותפים בחו”ל, הגיע הזמן לחזור לארצנו הצנועה. בישראל, אחת מן חברות שיווק השותפים המוכרות ביותר היא סקינדו. אל תטעו, גם בארץ אפשר להרוויח משיווק שותפים, לא רק דרך תוכנית בינלאומיות. סקינדו, בדומה לאמזון, דורשת מהשותפים להיות בעלי אתר אינטרנט. עם זאת, סקינדו עובדת עם מגוון מותגים בישראל ומציעה כמה שיטות תשלום בתוכנית: תשלום לליד, פר X חשיפות או בעבור לחיצה, אותן שיטות עליהן פירטנו בתחילת המאמר. מדובר בתוכנית נחמדה בהחלט. אולי הפוטנציאל קטן מתוכנית בינלאומיות, אך עדיין מדובר בתוכנית חביבה.
  • Google Adsense אחרון חביב, וטיפ-טיפה שונה. Google Adsense איננו בדיוק כמו תוכניות שיווק השותפים שפירטנו קודם. עם זאת, הבסיס די דומה. אתם מקנים שטח מסוים באתרכם לפרסום של מודעות. גוגל מבצעת תהליכי התאמה משלה, ומחליטה אילו מודעות להכניס לאתר. לגוגל יש את השיטות שלה להעלות את הסיכוי שהגולשים שלכם יתעניינו במודעות, אך עדיין, הכל תלוי באתר ובסוג הגולשים שלכם.

אז, איך בעצם עובדים בתוכניות האלו?

ובכן, יופי, התקבלתם לתוכנית. מה עכשיו? איך תוכלו לשתף ולהרוויח?

ישנן כמה אפשרויות: קודם כל, ניתן לעבוד עם מודעות בגוגל, גוגל אדוורדס. באמצעות אותן המודעות שתחזקו במילות מפתח מתאימות, תוכלו לפנות לקהל שלכם ולנסות להשיג קליקים, לידים ורכישות מכך. התנהלות נכונה עם הקמפיין, ותגרפו הרבה קליקים. התנהלות בעייתית -> התרסקות.

בנוסף, תוכלו להשתמש בניוזלטרים, רשתות חברתיות ורשימות תפוצה. שימו לב שלא לעבור על חוקי הספאם בישראל כאשר אתם עובדים עם רשימות תפוצה. רשימת תפוצה היא חרב פיפיות. רשימת תפוצה קנויה ולא ממוקדת לא תועיל ואף עלולה לסבך אתכם במישור הפלילי. לעומתה, רשימת תפוצה ממוקדת תוכל להכניס לכם לא מעט רווחים מקהל אמין לאורך זמן.

חוץ מהקידום הממומן של גוגל, גם עם הקידום האורגני אפשר לעבוד בצורה יפה. במידה ואתם בעלי אתר מסוים, תוכלו לקדם את האתר במילות מפתח מתאימות, ותוך כדי להכניס קישורים משיווק השותפים. השיטה הזו איננה פשוטה בכלל, במיוחד אל מול מתחרים פוטנציאלים מחברות גדולות. לכן, היא המסובכת ביותר ומוצעת רק לאלו שמעורים בתחום קידום האתרים והקידום האורגני.

הבנתי את כל העניין, אז האם באמת אפשר להרוויח?

התשובה היא כן, בוודאות. עם זאת, אלו בפרסומות שטוענים כי הרוויחו סכומים חלומיים משיווק השותפים הם המיעוט.יש אנשים רבים המכניסים סכומים חביבים מן התחום. עם זאת, קחו בחשבון ששיווק שותפים לאו דווקא דורש הרבה זמן, ויכול להגיע בתור השלמת הכנסה לאנשים שכבר עובדים במשרה אחרת. לסיכום, ההכנסה משיווק שותפים יכולה להיות אדירה; הכל תלוי בשיטת העבודה שלכם. בהצלחה!

המאמר מוגש באדיבות אתר צ’ק איט השוואת מחירים

תוכן עניינים

צרו קשר

חדש באתר