שיווק דיגיטלי לסטארטאפים – על ההבדל בין שיווק כזה לשיווק רגיל

רבות כבר דובר ונכתב על שיווק דיגיטלי בימינו. תחום שהולך ומתרחב משנה לשנה, תחום אליו נכנסים יותר ויותר גורמים ומושפעים ממנו חלקים גדולים יותר ויותר מהציבור, בין אם זה הציבור הכללי ובין אם זה חברות וארגונים מתחומים שונים.

באופן טבעי כשסוכנות מתעסקת בשיווק דיגיטלי, היא פועלת על פי אפיונים של הגורם אשר שוכר את שירותיה, היא בוחנת מה הוא צריך, למי הוא פונה, מה המטרות שלו, מה יש לו להציע, ועל פי זה היא מחליטה כיצד לנהל את תהליך השיווק. זה נכון בכל מצב כאמור, בין אם מדובר בשיווק דיגיטלי לסטארטאפים ובין אם מדובר בשיווק דיגיטלי לחברות ובעלי מקצוע בתחומים אחרים.

במאמר זה אנחנו ננסה לבחון את ההבדל בעבודת digital marketing agency כשהיא פונה לשיווק עבור סטארטאפים לבין עבודה עם גורמים אחרים, בעלי מקצוע או חברות שעברו את השלב של הסטארטאפ והן כבר חברות ותיקות, עם ביסוס מסוים בשוק.

לפני שנתחיל בהסבר, חשוב לציין שתי נקודות, הראשונה, digital marketing agency הרבה פעמים קובעת מראש עם מי היא מוכנה לעבוד ועם מי לא. יש סוכנויות שעובדות אך ורק עם סטארטאפים מתוך גישה מסוימת, יש סוכנויות שמעדיפות בכלל לא לעבוד עם חברות כאלה, שוב מסיבות שלהן, בדרך כלל מתוך מחשבה שאין בהן מספיק בשר ואין מספיק מה למכור.

הנקודה השנייה שצריך לציין היא, עבודה עם כל גורם היא שונה במגוון רחב של היבטים, ולכן חשוב לייצר תוכניות עבודה שונות, הסדרי עבודה אחרים, כלומר השוני נובע לא רק במטרות וביעדים, אלא הרבה פעמים הוא משפיע על כל התהליך.

כיצד בא לידי ביטוי ההבדל?

כשאנחנו מסתכלים על סטארטאפ, אנחנו צריכים לזכור שמדובר בחברה שיש לה רעיון אשר ייתכן והוא מוצלח אך במקרים רבים הוא בוסר, על הנייר הוא נראה טוב אך במציאות אין עדיין הוכחה אם הוא משתלם או לא.

גם אם יש הוכחה כזו, הרי שאין מספיק קהל שישתמש בו, אין מספיק משקיעים שיתמכו בחברה. המטרה של שיווק דיגיטלי לסטארטאפים, בין היתר, היא לייצר את אותו קהל לקוחות וכן קהל משקיעים. כלומר יש כאן שני רבדים מול עובדת digital marketing agency. כל זה במצב בו החברה אין לה עדיין ותק, אין לה עדיין מספיק משאבים וכוח אדם. הכל התחלתי.

יש שיאמרו שמדובר בעבודה שיש בה רק מוקשים, אחרים יטענו דווקא להיפך, יש כאן קרקע פורייה להתחלה חדשה.

לעומת זאת עבודה עם חברה קיימת, אפשר להגדיר עבודה בטוחה אבל רגילה, היא טובה למי שלא מחפש הרפתקאות, למי שאיננו מחפש ריגושים גדולים. אז נכון שזה הרבה יותר בטוח, אך יש רבים שימצאו בעבודה איתה תהליך שגרתי ולא מיוחד.

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר