3 טעויות נפוצות שחשוב להמנע מהן כשבונים אתר אי-קומרס

המסחר המקוון תופס בימינו תאוצה עצומה ולא נראה שהמגמה הולכת להיעצר בשנים הקרובות. עסקים קטנים וגדולים כאחד עוברים לדיגיטל ונהנים ממגוון יתרונות שהאי-קומרס מציע, ביחד עם הלקוחות שלהם.  אם היה למישהו ספק לפני עשור לגבי זה שחנויות האינטרנט יהפכו להיות יותר ויותר פופולריות, הקורונה דחפה את כל תחום האי-קומרס קדימה בקצב מסחרר והפכה את התחום לתחרותי יותר. זאת בדיוק הסיבה למה חשוב היום יותר מתמיד להשקיע את מירב המאמץ בבניית אתרי חנות אלקטרונית ברמה הגבוהה ביותר, בלי להתפשר על איכות ובלי לקוות שגם המתחרים שלכם יתעלמו מכללים בעלי חשיבות קריטית של בניית אתרי מסחר.

 

זכרו, כשאתם בונים אתר חנות, אתר תדמית או כל סוג אחר של נכס דיגיטלי מניב, מדובר בהשקעה שאתם מצפים לייצר בזכותה רווחים במשך שנים (או אפילו עשרות שנים). בגלל זה חשוב לא רק לשמור על האתר מעודכן לאורך הזמן, אלא לבנות אותו בצורה נכונה מלכתחילה, בשביל שיהיה כמה שפחות צורך בשינויים שעלולים לפגוע ברמת התחרותיות (וכתוצאה מזה – גם ברמת הרווחיות) של האתר שלכם. רשימת הטעויות הנפוצות הבאה יכולה לשמש אתכם בתור צ’ק ליסט של דברים שחשוב להקפיד לא לפספס. כמובן שיש מגוון פרמטרים אחרים שלפיהם נמדדת איכותו של אתר, אבל אלה הטעויות שהכי קל למנוע ושיכולות לחסוך לכם סכומי כסף גדולים מאוד, אם רק מקפידים להיות עם היד על הדופק בעת בניית האתר.

 

שימוש בתמונות גדולות וכבדות

הגרפיקאי שאחראי על הצד הוויזואלי של האתר שלכם הוא פרפקציוניסט שלא מוכן להתפשר על איכות של תמונות? זה נהדר. חשוב מאוד שהוא באמת לא יתפשר על הרזולוציה של הקבצים שהוא מייצר עבור רול אפים ושלטי חוצות, כי אם הם התמונה לא תראה חדה מספיק, יהיה צורך להדפיס אותם מחדש. כשזה מגיע לתמונות שמעלים באתר של חנות אינטרנטית, חשוב לזכור שמדובר בתמונות שרוב הגולשים יצפו בהן דרך מסך של סמארטפון, לכן חשוב לכווץ את התמונות שמופיעות באתר האי-קומרס שלכם ולהקפיד שהן לא ישקלו יותר מ-100 קילו בייט פר תמונה. זה בסדר אם יהיו כמה קבצים גרפיים שישקלו קצת יותר, אבל 100 קילו בייט זה יותר ממספיק בשביל רוב תמונות המוצרים. 

 

אוטומציה של תגי מטה (טייטלים, דסקריפשנים וכותרות H1)

נכון שזה נוח שהטכנולוגיה מאפשר לחסוך עבודה בעזרת אוטומציה? כשזה מגיע לתגי מטה ול-SEO בכללי, יש לזה מחיר גבוה מאוד, שמשפיע לרעה על המיקומים של המוצרים שלכם בתוצאות האורגניות, על אחוזי ההלקה שהם צפויים לקבל ובסופו של דבר גם על הרווחים שהאתר שלכם צפוי לייצר עבורכם. אם יש לכם אתר חנות עם כמה עשרות מוצרים בלבד, לא קיימת הצדקה לתת למערכת ניהול התוכן להמציא במקומכם כותרות ותיאורים שנראים רובוטיים ולעיתים אפילו לא קריאים. אם יש לכם מאות מוצרים, כדי להשקיע כמה עשרות שעות ביצירת תגי מטה מקוריים, ייחודיים ומזמינים לטווח הארוך. אם מדובר באלפי מוצרים, כדאי לפחות לתעדף אותם ולהשקיע באופטימיזציית תגי המטה של מוצרי הדגל של החנות לטווח הקצר. לטווח הארוך, יתכן וזה ישתלם לכם אפילו להעסיק עובד שיהיה אחראי על יצירת תגי מטה מקוריים ויחודיים, כדי שאלפי המוצרים באתר שלכם יביאו לכם אלפי מכירות, בהתאם.

 

תיאורי מוצר גנריים ומשוכפלים מקטלוג היצרן

אלא אם האתר שלכם הוא המשווק הבלעדי של מוצרים ייחודיים שלא נמכרים יותר באף חנות אחרת ברחבי האינטרנט, מומלץ להימנע מלעשות את הטעות המפתה הזאת, שלכאורה אומנם חוסכת המון זמן עבודה, אבל בפועל מונעת מכם את האפשרות לזכות ביתרון תחרותי, לבלוט על רקע החנויות המתחרות ולקבל דירוגים גבוהים יותר בתוצאות האורגניות של מנועי החיפוש. לקוחות פוטנציאליים שעוברים על כמה אתרים שמציעים למכירה את אותו המוצר, רוב הסיכויים שישימו לב יותר לחנות הבודדה שטרחה לתת ערך מוסף, מעבר לפעולת “העתק הדבק” של נתוני יצרן יבשים (שברוב המקרים גם כתובים בצורה יבשה מדיי, לא מעניינת ולא מניעה לפעולה). 

 

בניית אתרי מסחר כיום זה תהליך יותר קל מאיי פעם וזה נהדר שיש כלים שיכולים להקל על עבודת הבנייה. פלאגינים רבים יכולים לחסוך לכם שעות עבודה רבות ויקרות, תוך זה שהם באמת משפרים את איכות האתר שלכם. חשוב מאוד להבדיל בין אותם קיצורי הדרך שעוזרים לחסוך עבודה מבלי לפגוע בתפקוד האתר לקיצורי דרך שבאים על חשבון איכות האתר. אם אתם רוצים שהנכס הדיגיטלי שלכם יהיה באמת תחרותי ורווחי, הימנעו משלוש הטעויות הנפוצות הנ”ל, שגורמות לאלפי אתרים להיות כבדים, חסרי ייחוד ובעלי חוויית משתמש לא אופטימלית.

 

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר