איך לשמר את כל הלידים מאתר חדש שבניתם?

עסקים בכל התחומים משקיעים משאבים רבים כדי לייצר לעצמם לידים. למשל, בניית אתר חדש ומרשים מאוד שיגרום למתעניינים להשאיר פרטים. למרות ההשקעה העצומה, יש לא מעט מקרים שבהם פניות פשוט הולכות לאיבוד ולכן לא מתורגמות לעסקאות. הסיבות לכך מגוונות, ובכל מקרה הפתרון הנכון ביותר הוא ERP. כאן בעמוד תמצאו הסברים מפורטים לגבי התוכנה, היתרונות שלה והדרך המומלצת להפיק ממנה מקסימום תועלת, כלומר שימור אופטימלי של הלידים.

למה חשוב כל כך להתייחס מהר ונכון לכל ליד?

כל ליד עולה לכם ביוקר. לפעמים תג המחיר ברור: אם מדובר בפנייה שהגיעה בעקבות פרסום ממומן בגוגל, אתם יכולים לחשב בקלות כמה כסף הושקע בקמפיין, כמה לידים הוא הניב ובהתאם מהי העלות של כל ליד. במקרים אחרים החישוב מורכב יותר. אם בניתם אתר חדש, הוא יניב פניות במשך שנים רבות מאוד (בניגוד לקמפיין ממומן שכבר לא מייצר לידים מרגע שהוא מסתיים). בגלל התועלת ארוכת הטווח קשה להעריך במדויק כמה עולה לכם כל פנייה, אבל מן הסתם בניית האתר הייתה כרוכה בהשקעת משאבים מרובים: של כסף, של זמן עבודה שלכם, של תשומת לב ועוד. אחרי כזו השקעה, כדאי להשקיע עוד קצת כדי למצות את הלידים.

דגש נוסף הוא המהירות: אנחנו חיים בעידן של סיפוקים מהירים ואינספור גירויים. לא חזרתם לאדם שמתעניין במוצרים או בשירותים שלכם תוך זמן קצר? יש סיכוי סביר שהוא איבד עניין – או במוצר באופן כללי, או בכם ספציפית (בין אם מצא עסק אחר שכן הגיב במהירות ובין אם לא).

כדי להתייחס מהר ונכון לכל ליד, ובנוסף לשמר אותם לטווח ארוך, נדרשת עזרה. מי שמספק אותה ביעילות הוא ERP.

מה זה ERP?

תוכנת ERP היא מערכת לניהול המשאבים של העסק או הארגון. זוהי מערכת מקיפה מאוד, ואחד המודולים המרכזיים בה הוא מלאי ולוגיסטיקה. השם ERP הוא ראשי תיבות של הביטוי Enterprise Resource Planning, ובעצם שם נרדף לניהול מתקדם על בסיס גישה נוחה לכל המידע הנחוץ לצורך כל החלטה שמתקבלת בעסק. כמו כן מערכות ERP כוללות אוטומציות שונות שחוסכות זמן עבודה יקר, מונעות תקלות כמו פספוס לידים ומשחררות את העובדות והעובדים לבצע משימות יותר מורכבות ויותר חשובות.

התועלות של מודול לוגיסטיקה וניהול שרשרת אספקה

ERP היא כאמור מערכת מקיפה. יש בה בין השאר מודול לניהול משאבי האנוש, מודול לניהול כספים והפקת דוחות פיננסיים, מודול לוגיסטיקה וניהול שרשרת אספקה, מודול מיקור ורכש – וגם מודול ניהול קשרי לקוחות שכולל באופן טבעי טיפול בלידים.

המודול הזה נקרא Customer Relationship Management ובראשי תיבות CRM. בעזרת המודול הזה יש לצוותים הייעודיים בעסק גישה נוחה ומהירה לכל המידע הרלוונטי ביחס לכלל הלידים (וגם לגבי הלקוחות הקיימים). מודול כזה יודע להתריע כשפנייה לא מטופלת בפרק זמן מוגדר, והוא גם מאפשר מעקב נוח ויעיל אחרי אופן הטיפול בכל ליד בדרך לשביעות רצון מלאה של הפונה.

הטמעה בהתאמה מלאה לעסק

על-מנת להבטיח ניצול אופטימלי של כל היכולות של מערכת ERP, נדרשת הטמעה מדויקת שלה, בהתאמה מושלמת למאפייני העסק ולפעילות שלו. לשם כך חשוב לבחור בחברה בעלת ניסיון רב בתחום הטמעת פתרונות המחשוב ובפרט ERP. התוכנה עצמה ידידותית מאוד למשתמש, אבל בכל מקרה ההטמעה כוללת גם הדרכה מפורטת ותמיכה בשלבים הראשונים של העבודה עם המערכת המשוכללת.

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר