נגישות אתרים: מעבר להכרח, זהו צעד שיווקי מוצלח
נגישות אתרים הפכה לנושא חשוב, משמעותי ובעיקר: פשוט שעסקים רבים מכירים בכך שאין להם כל ברירה אחרת. מטרתנו כאן במאמר היא דווקא להניע אתכם להכיר ביתרונות של הנגישות, בהבנת החשיבות הרבה שיש לה כלפי קהל היעד שייתכן ומפספס אתכם. לכולם מגיע לצרוך את השירותים שאתם מציעים.
נפתח בכך שנגישות אתרים איננה רק חובה חוקית במדינות רבות לרבות ישראל, אלא גם כלי יעיל לקידום אתרים, כלי שיאפשר לכם למקסם את חוויית המשתמש. יאללה, מוכנים לזריקת מוטיבציה?
נתחיל מהיסודות: מהי נגישות אתרים?
קצת בייסיק לפני שמתחילים; נגישות אתרים מתייחסת להתאמת אתרי אינטרנט כך שהם יהיו נגישים ושמישים עבור אנשים עם מוגבלויות שונות.
התאמות אלו כוללות שינויים שונים ומשתנים כמו עיצוב ותוכן שמאפשרים לאנשים עם מוגבלויות בראייה להבין את התוכן הקיים.
מטרת הנגישות היא לגשר על כל פער, במידת האפשר, הקיים בין הגולש המבקר באתר לבין האתר עצמו.
נגישות אתרים יכולה להציב את האתר שלכם בקדמת הבמה
או במילים אחרות: לשפר את הדירוג של האתר שלכם במנועי חיפוש. זה אמנם לא הפרמטר היחידי, אך הוא בהחלט יכול להציב אתכם בעמדת יתרון אל מול השחקנים האחרים בשוק.
מנועי חיפוש כמו גוגל מעריכים אתרים שמותאמים לנגישות, מכיוון שהם מספקים חווית משתמש טובה יותר. ובכלל, מנועי החיפוש מעריכים אתרים שמציגים נתוני חוויית משתמש טובים.
אתרים נגישים הם אתרים בעלי תוכן ברור ומאורגן, שמנועי חיפוש יכולים לסרוק ולהבין בצורה טובה יותר.
דוגמה נהדרת לכך היא הוספת תיאורי אלט (Alt Text) לתמונות שמבהירות גם למנועי החיפוש מהי התמונה המוצגת. לצד אלו, נגישות באה לידי ביטוי בכותרות ברורות עם היררכיה סדורה (דבר שגוגל מחפשים והוא מהווה פרמטר בסיסי לקידום) ועוד.
הפחתת שיעור הנטישה ושיפור האינטראקציה עם האתר.
היכנסו לרגע לנעליו שם אדם בעל מוגבלויות שמתקשה לצרוך את התוכן שבאתרכם. הרי שאותו אדם פשוט ינטוש ויעבור אל המתחרים.
אתר נגיש יותר קל לניווט ולהבנה, ולכן מבקרים נשארים בו זמן רב יותר ואינם נוטשים אותו במהרה. אתם מוסיפים לעצמכם קהל שלם שיישאר באתר ויהנה ממנו.
בעוד שבעבר שיעור נטישה היה פרמטר חשוב, הרי שכיום הוא איננו מהווה מדד משמעותי. עם זאת, מנועי החיפוש כן מחפשים אחר סיגנלים המעידים על אינטראקציה טובה עם האתר; היבט שכזה, ישפר את דירוג האתר במנועי החיפוש.
וראו זאת בפן השיווקי נטו
חוויית משתמש חיובית מעודדת את המבקרים לחזור לאתר ולהמליץ עליו לאחרים.
הגדלת הנגישות משמעה הגדלת מספר המבקרים באתר, וכן הגדלת מספר הלקוחות הפוטנציאליים.
הרי אם כבר אתם בוחרים להשקיע בשיווק ובזירה הדיגיטלית, עשו זאת עד הסוף. עשו זאת עבור כל אחד ואחת.
המאמר נכתב בשיתוף USER-A נגישות אתרים