איך עיצוב האתר תורם להעלאת יחסי ההמרה

בעלי עסקים שמקימים אתר אינטרנט עבור העסק, מעוניינים באופן טבעי שהאתר יהפוך לבולט בתחומו. המשמעות היא שתתרחש בו תנועת גולשים מרובה ושכמה שיותר מבין המבקרים בו “יהפכו מגולשים לרוכשים”. אלו הם בעצם יחסי ההמרה, כלומר היחס בין מי שרק נכנס אל האתר בכדי לקרוא את התוכן שבו – לבין מי שבפועל הכניס יד אל הארנק וביצע רכישה, או נרשם לשירות, או כל דבר אחר שנחשב לפעולה האקטיבית שבעל האתר כיוון אותו אליה. העיצוב של האתר הוא מהגורמים החשובים ביותר להצלחתו, הן בשלב הראשוני שבו נוצרת משיכת גולשים, דרך הבחירה שלהם להעמיק את הגלישה ועד לשלב המתקדם ביותר, שהוא ההגעה אל הקופה.

כיצד קידום איכותי של האתר תורם להעלאת יחסי ההמרה?

לאור התחרות האדירה הקיימת היום בין עסקים דומים שיש להם אתרי אינטרנט, נראה כי לעיצוב האתר עשוי להיות משקל משמעותי, בהכרעה של הגולש האם “ללכת עד הסוף” במסלול שהותווה לו על ידי בעלי העסק – ולהגיע לנקודה האחרונה שבה הוא משלם או משאיר את פרטיו האישיים. קידום אתרים seo נחשב לדרך האפקטיבית ביותר להובלת אתר עסקי אל פסגת תוצאות החיפוש בגוגל. ה”פירות” של הקידום האורגני עשויים להיקטף, אמנם, רק לאחר מספר חודשים של עבודה שיווקית חכמה – אך התוצאות נשמרות לתקופה ארוכה. עניין זה חשוב במיוחד לאור העובדה, שמרבית הגולשים יעדיפו מלכתחילה להיכנס אל האתרים המופיעים בעמוד הראשון שעולה מולם במחשב לאחר הקשת ביטוי מסוים בשורת החיפוש, מכאן שמי מהם שאכן מבצע את הפעולה ה”סופית” ומגדיל את יחסי ההמרה של האתר בפועל, נראה שעשה זאת מלכתחילה בזכות עבודת קידום דיגיטלי טובה, שבוצעה עבור אותו העסק.

על יחסי המרה והאופן שבו העיצוב עשוי להעלות אותם

בעלי עסקים יכולים להגדיר את ה”המרה” של הגולש בשני אופנים: 

  1. המטרה השכיחה מכולן, שהיא תשלום על קנייה, בין אם של סחורה פיזית ובין אם על שירות או מוצר דיגיטלי, למשל רכישת קורסים און ליין או הזמנת כרטיסים להופעות.
  2. מטרות שאינן כרוכות בתשלום, כגון הצטרפות למועדון לקוחות, או הרשמה לקבלת ניוזלטרים.

חשוב להבין כי לעיצוב האתר ישנו משקל משמעותי בהנעת הגולש לפעולה, בייחוד לאחר הכניסה הראשונית אליו. אם הסחורה או השירות דומים מאוד למה שהגולש יכול לקבל במקום אחר והמחירים אינם שונים משמעותית ממתחרים בענף, נראה שלוויזואליות ישנה חשיבות עמוקה ביצירת מוטיבציה להתקדם אל עבר ה”תכלס”, משמע ביצוע הרשמה, רכישה או פעולות אקטיביות אחרות.

כיצד עיצוב מדויק מעודד אקטיביות של הגולשים?

הרעיון של עידוד הגולש לפעולה באמצעות עיצוב מדויק, הוא להתאים את נראות האתר לקהל היעד שלו בצורה הנכונה ביותר האפשרית. זה מתחיל מהצגה “מזמינה” של אתר הבית, דרך יצירת הבדלה ברורה בין עמודי האתר השונים, המקלה על ביצוע הגלישה עצמה בתוך האתר ועד להבלטה גרפית של כפתורי פעולה כמו “הירשמו כאן” או “לתשלום” ודומיהם, מה שעשוי לעודד את הלחיצה עליהם. 

בזכות היותם של יחסי ההמרה עניין מדיד, אפשר להתייחס אל התוצאות – בכל מדידה מחדש – בתוך כלי נפלא לשינויים ויזואליים או תוכניים באתר, אשר עשויים בהמשך להוביל להנעה טובה יותר לפעולה של הגולשים ומכאן להגדלת יחסי ההמרה.

 

תוכן עניינים

צרו קשר

חדש באתר