כתיבת תוכן לקידום אתרים

ישנם דרכים יפים ומעולים לקדם את אתרכם באינטרנט. השלב הראשוני שתצטרכו לעשות הוא קודם כל להקים אתר, לאחר מכן תצטרכו לבחור בכותב תוכן, ולהזמין ממנו תוכן אשר מתאים לאתרכם או לזירה שבה אתם משווקים. ישנם הרבה תכנים המוצעים אצל כותבי התוכן הרבים, לדוגמא: כתיבה אינפורמטיבית או כתיבה שיווקית. אחד מהתכנים המשומשים ביותר היא כתיבה לצורכי קידום אתרים, או בשמו השני כתיבת SEO. במאמר שלפניכם, נדבר על מהי כתיבה לצורכי קידום, מהם המחירים המשוערים, מה אנחנו מקבלים בה, ואילו יתרונות קיימים בה. למה בעצם להזמין תוכן SEO? כל התשובות בפנים.

כתיבת תוכן SEO – מהי בכלל

כתיבת תוכן לקידום אתרים היא סוג הכתיבה הקלה והפשוטה ביותר לכותב הממוצע. לרוב, הכתיבה מהסוג הזה, נועדה בראש ובראשונה למנועי החיפוש, ובפרט לגוגל. המטרה היא גלויה ומובנת בפני כל אחד אשר עוסק בתחום ה- SEO – לקדם ביטויים בגוגל. כתיבת תוכן SEO מתבצעת ע"י כותבי תוכן שונים. הדגש העיקרי ביותר מטעם מזמין השירות, הוא על הכמות ופחות על האיכות. דגש נוסף הוא בוודאי על הזמן, מזמין השירות מעוניין במאמרים פשוטים בכמה שפחות זמן וסיבוכים.

למעשה, כתיבת תוכן למטרות SEO, היא הכתיבה הנחשבת כזולה ביותר בשוק. אתם בוודאי שואלים למה? ובכן, מהסיבה שהכתיבה נעשית בתוך דקות ספורות עד לרבע שעה, ובה, לא נכלל מאמץ מסוים או מחקר יסודי. המחקר היחידי (אם בכלל) הוא מחקר ראשוני שנועד להבין טיפה על הנושא.

היתרונות של כתיבת תוכן SEO

החשיבות של כתיבת תוכן היא מובנת כמעט לכל בונה אתרים, סוכנות לקידום אתרים, ואפילו הגיעה גם לבעלי העסקים הקטנים. אתם בטח שואלים: "למה להזמין תוכן SEO? מה מיוחד כאן?" הינה כמה יתרונות שיתנו לכם תשובה ברורה על הנושא.

  • הרבה יותר זול – אחד היתרונות הבולטים לכתיבה מהסוג הזה, הוא בוודאי המחיר. המחיר מאוד זול ונוח לכל כיס במדינת ישראל. התוכן מתומחר לרוב פר מילה, ונע בין 0.10-0.15 (אגורות) למילה. כלומר, התוכן הזול ביותר יעלה לכם כ- 40 ₪ עבור מאמר של 400 מילה. בנוסף, מדובר בתוכן היחיד שחברות וכותבי תוכן רבים ימכרו לנו בעלות מאוד קטנה. במילים אחרות, נוכל לקנות אותו בסיטונאות. ככל שההזמנה שלנו תהיה יותר גדולה, כך המחיר למילה ירד בצורה משמעותית.

  • הספקה מהירה מאוד – אחד היתרונות בתוכן SEO, הוא בוודאי הזמן. במילים אחרות, תוכן מקצועי ישלח אלינו תוך 6 ימי עסקים. לעומתו, תוכן למטרות קידום ישלח אלינו כבר באותו היום, או לאחריו. במקרים מסוימים, אנחנו צריכים פרטנר שיספק לנו תכנים שהם "בסדר", במינימום זמן – כמה שפחות.

  • זה פשוט עובד – לעולם לא נתעסק עם משהו שעובד לנו שנים. בשנים האחרונות, תוכן SEO הוכיח את עצמו שוב ושוב, וגרם לנו להצלחות יפות. למעשה, אחד מהפרמטרים שמקדמים אתרים בגוגל, הוא התוכן. כאשר נעשה שימוש במתכון שעובד לנו מצוין, נגדיל את הרווחים והתנועה לאתר. וכאן תוכן SEO נכנס לתמונה, הוא פשוט עובד ומותאם לגוגל ולמנועי החיפוש האחרים, השיטה הזאת הוכיחה את עצמה בעשור האחרון בצורה מצוינת.

אלה הם היתרונות המרכזיים והעיקריים שכל חברה לקידום אתרים מכירה. בזכות זאת, היא מזמינה בכמויות מטורפות תכני SEO אצל מרבית כותבי התוכן. למעשה, יש כאלה שמשתמשים ביותר מכותב אחד, וכך מצליחים לקבל מחירים אטרקטיביים במיוחד. אני מדבר על כמויות של 100-300 תכנים בחודש.

הדגשים לעבודה עם כותב תוכן – כמה זה חשוב

העבודה עם כותבי התוכן השונים יכולה לפעמים להיות "מעצבנת". לעיתים, הצד השני לא יבין אותנו, ולרוב זה מתרחש כאשר הדברים לא מונחים על השולחן, או שהתיאום צפיות עם כותב התוכן לא נעשתה כלל. לפיכך, החשיבות לתיאום ציפיות היא לא בגדר של מה בכך, אלה חובה. אנחנו כצורכי השירות, חייבים להניח את הדברים על השולחן, ולתאם ציפיות עם הכותב. מלבד זאת, חשוב שנבהיר בצורה פשוטה לכותב מה אנחנו רוצים מהתוכן, למי הוא אמור לדבר, ומה אמור להיכלל בו. אם לא נעשה זאת, נהיה חשופים לבעיות עם הכותב, אי הבנה, תוכן לא נכון, והרבה עצבים. אז מהם הדגשים הראשוניים לעבודה עם כותב תוכן?

הנה כמה דגשים (או הנחיות) שתרצו לעבור איתם עם כותב התוכן שלכם:

  1. כמות המילים במאמר – אנו חייבים להבהיר לכותב מהי כמות המילים שאנו מעוניינים לקבל. אחרת, נהיה חשופים למחיר גבוה יותר. ככל שכמות המילים עולה, כך המחיר יתעצם. מעבר לכך, ומניסיון אישי, ללקוחות שלנו ישנם דגשים לגבי כמות המילים. חלק מהלקוחות ירצו תכנים ארוכים יותר, וחלקם קצרים ותמציתיים יותר. לפיכך, אם לא נבהיר מראש את הנושא, לא רק שנחויב ביותר כסף, אלה נקבל קצת בראש מהלקוחות.

  2. מילות המפתח והצפיפות – אנו חייבים להדגיש את הנושא הזה בפני נותן השירות (כותב התוכן). בסופו של דבר, אנו מזמינים תוכן גם בזכות הטמעת מילות המפתח בתוכו. מילות המפתח וצפיפותן בתוכן הם משהו שלא נוכל לוותר עליו. אחרי הכל, זה עובד לטובתנו בגוגל.

  3. זמן אספקה – לפני לחיצה על כפתור ה- "Sent", זכרו שלכותב התוכן יש עוד לקוחות מלבדכם. במטרה לעזור לכותב לנהל את היומן שלו בצורה נכונה, תצטרכו לציין זמן הספקה מוגדר. במצבים מסוימים, זה עוזר גם לנו. לעיתים, אנו חייבים כמה מאמרים בזמן מסוים (דדליין), ולכן דרישת הזמן והצגתו לכותב התוכן היא חובה.

  4. קישורים פנימיים ו\או חיצוניים – אחד הפרמטרים החשובים והמשפיעים ביותר בתוכן SEO, הם הקישורים הפנימיים והחיצוניים במאמר. זה משתנה ממטרה למטרה, כאשר התוכן נועד לאתר הרשמי שלנו, נרצה שכותב התוכן יכניס כמה קישורים פנימיים אשר יובילו לקידום דפים פנימיים. לעומת זאת, כאשר ייעודו של התוכן הוא מקומון, פורטל, או אתר אחר לצורך החלפת קישורים, נרצה שהכותב יכניס קישור חיצוני עם אנקור טקסט לאחד הדפים באתר שלנו.

  5. מבנה המאמר \ התוכן – מבנה המאמר חייב להיות בצורה מובנת ועניינית עבור גוגל והגולשים. מבנה נכון, הוא מבנה שגוגל פשוט אוהב. המבנה של התוכן מאוד חשוב גם לקוראים, ולכן רצוי לטפח אותו ולציין לצד השני. לרוב, מבנה נכון של מאמר חייב להכיל: כותרת ראשית, כותרת משנית, פסקאות מסודרות, וקצת דגש על הנראות שלו ועל שגיאות הכתיב. בפן המרכזי הזה פשוט אל תוותרו! בקשו מכותב התוכן שיהיה מסודר ואחראי בעניין הזה, כי זה באמת חשוב. מבנה תוכן שלא נכון ומובן, עשוי להוריד אותנו במיקומים בגוגל, ואף להשפיע על אחוזי ה- CTR שלנו.

  6. היו חברותיים – לכותב התוכן יש הרבה עומס, במיוחד בחודשים קצרים. גם אם זה נשמע עצוב או קלישאתי: אתם לא הלקוחות היחידים שלו. לפיכך, אם כותב התוכן מבקש הערכת זמן, או שמציין שהשבוע אין לו מספיק זמן, תהיו חברותיים איתו ותגלו קצת הבנה. בסופו של דבר – אנחנו סך הכל בני אדם.

דגשים והנחיות לא הומצאו סתם כך, יש להם שימוש וחשיבות עליונה! פירטנו לכם שישה הנחיות או דגשים שהם נחשבים כחובה בזמן שאתם עובדים או מתכננים לעבוד עם כותב תוכן.

כמה עולה תוכן SEO – וכיצד זה עובד

כתיבת תוכן שנועדה למטרות SEO, מתומחרת במחירים הרבה יותר זולים מאשר כתיבה מקצועית יותר. בפסקה זו נדבר מעט על המחירים, ומה נכנס במחיר. חברת ברנולי מסכמת לכם את התעריפים השונים לכתיבת תוכן SEO.

הנה טבלה קטנה שמציגה את המחירים לכתיבת SEO:

מחיר למילהמה כולל השירות
0.8 ₪כתיבה תוכן ללא מחקר, כתיבה זורמת ומהירה.
0.10 ₪ כתיבה ללא מחקר מסוים, כתיבה פשוטה.
0.15 ₪כולל מחקר ראשוני, השקעה מסוימת בתוכן.


*לרוב, תוכן SEO לא כולל בחובו מחקר יסודי, במקרים מסוימים הכותב יהיה מוכן לעשות מחקר יסודי.

0.08 ₪ למילה: מדובר במחיר מאוד זול, 8 אגורות למילה. לרוב, כותבי תוכן לא יהיו מוכנים לעבוד במחיר כזה. ועדיין, יש כאלה שיהיו מוכנים. יש תנאי לכך – לרוב, המחיר יתקבל בברכה רק בכמות תכנים גדולה. אני בוודאי מדבר על כמות של 50 ומעלה. יש להבהיר: במחיר זה, לא יתבצע כלל מחקר מצד הכותב. ברוב המקרים, כותב התוכן יכתוב את הנושא בצורה מופשטת וללא התעמקות בנושא.

*תוכן של 400 מילה, יעלה לכם 32 ₪.

0.10 ₪ למילה: 10 אגורות למילה הוא המחיר האטרקטיבי ביותר שאנו רגילים לקבל. לרוב, הצעות המחיר שתקבלו מכותבי תוכן יהיו במחיר הזה. לעומת המחיר הקודם, במחיר הזה כותב התוכן לא יבצע שום מחקר, חוץ מהבנת הנושא לכתיבה. מדובר בכתיבה די פשוטה וזורמת, שלרוב תסתכם ב- 15 דקות. במילים אחרות, הכתיבה לא תרד לעומק הנושא, ותהיה די קלילה ופשוטה.

*תוכן זה, בכמות של 400 מילה, יעלה כ- 40 ₪

0.15 ₪ למילה: במקרים מאוד נדירים, תקבלו הצעת מחיר לתכני SEO מתקדמים בעלות של 15 אגורות למילה. בכתיבה מהסוג הזה, תקבלו קצת "ערך" מטעם הכותב. כלומר, כותב התוכן ישקיע קצת במחקר, ויהיה הרבה יותר ספציפי בתוכן. במילים אחרות, הכותב קצת ישקיע וירד לפיקסלים קטנים יותר בכתיבה. לרוב, המחקר שכולל בתוכו את התוכן יהיה שווה לזמן של 20-30 דקות.

*התוכן הזה שיגיע עד 400 מילה, יעלה 60 ₪.

אצל כותבי התוכן המחירים משתנים בין לילה, ומשתנים תמיד. מדובר בשינויים די ארוכים, הם יכולים להיות חצי שנתיים, ושנתיים. כמו כן, המחירים עשויים להשתנות בהתאם לנושא או העבודה. כותבים מסוימים עשויים לתמחר את המאמר פר שעה, או פר עבודה (מאמר). לרוב, התוכן יתומחר גם לפי פרמטרים מסוימים כמו: דדליין, כמות מילים, המחקרים ונושא המאמר, וכמות התכנים בהזמנה. במידה ונרצה את התוכן בכמות זמן מגוחכת, המחיר עשוי לקפוץ פי 2.

לסיכום

כתיבת תוכן SEO נועדה לקדם ביטויים ולחזק את המותג במנועי החיפוש. רצוי תמיד לכוון לתוכן שנראה ומרגיש כמה שיותר איכותי. כמובן שנרצה לתת ערך במהלך התוכן, ויחד עם זאת לא להשתולל יותר מידי במחיר. במידת הצורך, ציינו לכותב שרצוי לרדת לפיקסלים נמוכים יותר, ולתת קצת ערך לגולשים ופתרונות פרקטיים. במאמר הזה, פירטנו על כתיבת תוכן לקידום אתרים, מהו בכלל, יתרונותיו, הדגשים לעבודה עם כותב תוכן, וכמובן שיעור המחירים לכתיבה. מקווים שהצלחנו לענות על כמה שאלות פתוחות, ולספק את התשובה הטובה ביותר.

מכאן, הכדור בידיים שלכם.

 

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר