איך עושים קידום בנישות ספיציפיות?

מקדמי האתרים כיום כבר מכירים את השינויים התכופים באלגוריתם שקובע את תוצאות החיפוש בגוגל, ואף מצליחים לסייע ללקוחותיהם להגיע לראש עמוד התוצאות. אך, גם מקדמים וותיקים במיוחד מתקשים עדיין למצוא את הדרך הנכונה לקדם אתרים המשתייכים לנישות מקצועיות שונות. במאמר זה נעמוד על ההבדלים בין SEO של אתרים כלליים לבין קידום נישתי.

קידום אתרי נישה

ראשית נבהיר מהי בעצם נישה. רבים מתבלבלים בין נישה לבין תחום עיסוק, כמו הוראה, ספורט או נגרות. אתרים המשוייכים לנישה, פונים ללקוחות המעוניינים לצרוך שירותים מבעל מקצוע המומחה בתחומו. כמו: עורכי דין, חשבים, מורים ליוגה, נגרים ועוד. לעומת זאת, ישנם תחומי עיסוק כמו הוראה, מחקר או תפירה. כאשר מקדם אתרים נדרש לבצע SEO  לעסק בתחום כלשהו, כמו קידום אתרים לעורכי דין זהו קידום הממוקד במאפיינים היחודיים של אותה נישה. נרחיב מעט על המאפיינים הייחודיים של קידום זה.

בניית מוניטין לאנשי המקצוע – מקצועות צווארון לבן

סקטור חשוב במשק שלא כל מקדם מתחיל יכול להתחיל בו הוא סקטור של עסקים שמומחיהם מוגדרים כ"צווארון לבן". ניתן למצוא ביניהם אנשי פיננסים בולטים, חברות ביטוח מובילות, עורכי דין, חשבים, רואי חשבון, רופאים בקליניקות מוכרות ועוד. 

בקידום אתרים לעסקים כאלה חשוב מאוד לשים לב לא רק לכמות התוכן באתר, אלא גם לנראות שלו ולמסר שהוא מסדר. מדובר באתרים שצריכים להיות בעלי עיצוב נקי, ולסייע בבניית המיתוג והמוניטין של נותני השירות במשרד. 

מאמרי קידום לאתרים כאלה אינם יכולים להיות כלליים אלא צריכים להעיד על היכרות מעמיקה עם תחום ההתמחות של האתר. כאן, ניתן למצוא טעות נפוצה של מקדמים רבים. נעסוק בה בהרחבה.

טעות נפוצה – לא מכירים את המושגים המקצועיים בתחום

מקדמים רבים עובדים עם כותבי תוכן מתחילים המייצרים כמות גדולה של מאמרים במחיר נמוך. חלקם אף משתמשים במאמרים שנכתבו על ידי תוכנות AI , ומשנים אותם מעט. 

אך, באתרי צווארון לבן לא ניתן להשתמש בכותבים כאלה. התוכן שמופיע באתר הוא מעין "כרטיס ביקור" שמאפשר לגולש לזהות האם מדובר במשרד וותיק בעל מוניטין או באתר כללי של משרד קטן בתחום. לכן, ככל שהתוכן באתר יהיה מקצועי יותר כך קיים סיכוי גבוה יותר שהגולש יפנה לבית העסק ויצרוך ממנו שירותים.

מי יכול לכתוב טקסט לצורך קידום של אתרים כאלה?

מכאן ניתן להבין שניסוח התכנים המשמשים לצורך קידום אתרים לעורכי דין צריך להתבצע על ידי כותבים מיומנים בתוכן משפטי. מדובר בסטודנטים שלומדים משפטים, משפטים או חברות המתמחות בנישה זו. כך גם לגבי תכנים העוסקים בפיננסים, ביטוח ונישות נוספות.

לסיכום, כפי שניתן לראות קידום אתרי נישה דורש דיוק רב, ושילוב מנצח בין איכות התוכן לבין הכמות שלו באתר. חשוב להשתמש בשירותיה של חברה מקצועית המתמחה בנישה שלכם, ויכולה לבסס מאמרים על מילות המפתח הרצויות, בלי להתפשר על איכות ומקצועיות התוכן, תוך שימוש במושגים המקצועיים באותה נישה ספציפית.

 

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר