איך לבחור פלטת צבעים לאתר?

אנחנו, בני האדם, לא מתקשרים רק באמצעות מילים. אנחנו אמנם חיים היום בעולם מודרני ומתקדם. אבל האמת היא כי המוח שלנו, המוח האנושי, עוצב בימים בהם בני האדם הסתובבו בטבע. באותם שנים, המוח למד איך לפרש מסרים כאלו ואחרים גם על ידי בחינה של צבעים. רק לצורך ההמחשה, אנחנו יודעים כי הצבע הירוק, צבע של טבע מוריק ומלא חיים, מקושר במוח לתחושות כמו רוגע ונוחות. לעומת זאת, צבע אדום, צבע של דם וצבע המסומן בטבע כארסי ומסוכן, מעורר תחושה של בהילות וקריאה לפעולה. אגב, בדיוק בגלל זה ברשתות החברתיות, מסמנים לנו הודעות שלא נקראו בצבע אדום. המתכנתים של אותן רשתות יודעים היטב באילו צבעים לבחור כדי לעודד אותנו, המשתמשים, לבצע פעולות שונות. בתור מי שרוצים לקדם את העסק שלהם ולהביא אותו למימד חדש, בתור מי שרוצים למשוך עוד לקוחות לעסק, עלינו להבין איך להשתמש בצבעים לטובתינו. על כך נדבר בהרחבה במאמר הבא. 

קודם כל, אנחנו צריכים להבין מה הסיפור של המותג 

בשלב הזה אנחנו עדיין לא רוצים לבחור בפלטת הצבעים הרלוונטית הלכה למעשה. אלא, אנחנו רוצים להבין מה המסר אותו אנחנו צריכים לשדר, כחלק מתהליך השיווק. לצורך העניין, אם אנחנו רוצים לשדרג אתר של מעצבת פנים. אנחנו נשאל את עצמנו מה הערך המוסף אותו היא נותנת ללקוחות? האם היא יודעת לעצב בתים בסגנון כפרי וצבעוני? אולי היא מעצבת פנים דווקא של משרדים ודירות יוקרה? במקרה הראשון אנחנו יכולים לבחור להשתמש בצבעים בולטים וחמים יותר. כמו צהוב בהיר, ורוד אפילו, כתום וכן הלאה. במקרה השני, דווקא נלך על פלטת צבעים מונוכרומטית, כדי להדגיש כי מדובר על עסק המתמקד בעיצוב פנים יוקרתי. כבר מהדוגמא הפשוטה שלנו אנחנו יכולים להבין כי בראש ובראשונה אנחנו חייבים להבין מי קהל היעד שלנו, מה מאפיין את העסק אותו אנחנו משווקים וכן הלאה. 

למה חשוב לבחור כמה צבעים ולא צבע יחיד 

בין אם אנחנו מחליטים כי השיווק של המותג צריך להיות מבוסס על צבע כחול ובין אם אנחנו בוחרים ללכת על אדום דווקא, זכרו כי האתר שלכם לא יכול להיות צבוע בצבע אחד בלבד. אנחנו צריכים מגוון כדי לייצר עניין, כדי שנוכל להבליט תכנים חשובים יותר ופחות וכמובן, כדי ליצור מראה אסתטי ונעים לעין. פלטת צבעים לעיצוב אגב, ממש לא צריכה להיות מבוססת על צבע יחיד. אלא, אנחנו יכולים לקחת כמה צבעים ולשלב אותם ביחד. איך עושים את זה? נסביר כעת. 

איך אנחנו בוחרים פלטת צבעים 

אז אחרי שאנחנו בוחרים אילו צבעים דומיננטים נרצה לראות באתר, אנחנו בוחרים פלטת צבעים לעיצוב. אגב, כאן המקום לציין אילו רגשות עולים מצבעים שונים: 

אדום: כאמור, מייצר תחושה של להיטות, תשוקה ואמביציה. 

כחול: נותן תחושה של אמון, ביטחון, יוקרה. 

סגול: מעניק תחושה של הצלחה, סגול כהה מזוהה עם יוקרה, סגול בהיר ישדר יצירתיות. 

ירוק: מעניק תחושה רגועה, התחדשות, שגשוג. 

כתום: מעניק תחושה של מוחצנות, יצירתיות, פעלתנות. 

צהוב: משדר אופטימיות, שובבות. 

שחור לבן: משדר יוקרה, רצינות ואחריות. 

אחרי שעברנו על הנתונים הללו, נגיד כי ברשת יש אתרים שונים דרכם אנחנו יכולים לבחור פלטת צבעים לעיצוב מנצחת. אבל, כמובן, אתם ממש לא צריכים לקבל את כל ההחלטות לבד. בשביל זה ישנם אנשי מקצוע, מעצבים מנוסים, אשר זה תפקידם. אם אתם רוצים להגיע לתוצאות מצויינות, אם אתם רוצים לנצח בקרב על מידת האטרקטיביות של האתר שלכם, אתם תמיד יכולים להיעזר במענה מקצועי.

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר