מה ההבדל בין עיצוב לבניית אתרים?

כולם יודעים שכדי שעסק יצליח ויקבל את הפרסום הראוי לו הוא חייב שיהיה לו אתר אינטרנט. אתר שהלקוחות שמחפשים את שירותיו יוכלו למצוא אותו שם ולקבל שירות.

כאן אנחנו נכנסים לנושא שכולל כמה וכמה אלמנטים חשובים.

ראשית יש את הנושא של בניית האתר. אחר כך יש גם את הנושא של עיצוב האתר.

אחרי שהאתר כבר 'עומד על תילו' צריך לדאוג גם לקידום של האתר כדי שהוא לא ישקע אי שם בדפים האחוריים של גוגל.

אנחנו כאן כדי לעמוד על ההבדלים בין עיצוב אתרים לבניית אתרים כי נדמה שדווקא כן יש הרבה מאוד בלבול כאשר לא כולם באמת יודעים מה לחפש, אל מי לפנות ומיהו הכתובת לכל צורך.

ההבדל בין עיצוב אתרים לבניית אתרים

עיצוב ובניית אתרים הם שני מרכיבים נפרדים בתהליך יצירת אתר אינטרנט. עיצוב מתייחס לתהליך של יצירת אלמנטים ויזואליים ופריסה של אתר אינטרנט בעוד בנייה מתייחסת לתהליך של תכנות וקידוד האתר בפועל.

עיצוב אתר הוא השלב הראשוני של יצירת האתר. זה כרוך בהחלטה על המראה הכללי של האתר כגון הפריסה, הצבעים, הטיפוגרפיה, התמונות וחווית המשתמש הכוללת. תהליך העיצוב מצריך הבנה ברורה של קהל היעד, שכן עיצוב האתר צריך לתת מענה להעדפות ולצרכים של קהל היעד. תהליך העיצוב כולל גם יצירת wireframes, שהם בעצם המסגרת של האתר שממפה את מבנה האתר, הניווט והפונקציונליות שלו.

בניית אתר, לעומת זאת, כרוכה בתכנות ובקידוד בפועל של האתר. זה כרוך בהפיכת מושגי העיצוב לאתר פונקציונלי ואינטראקטיבי. בניית אתר דורשת מומחיות טכנית בפיתוח אתרים, כולל ידע בשפות תכנות כמו HTML, CSS ו-JavaScript, כמו גם טכנולוגיות אחרות כגון מסדי נתונים, אירוח וניהול שרתים. תהליך הבנייה של אתר אינטרנט כולל גם לוודא שהאתר רספונסיבי ומותאם למכשירים שונים כגון מחשבים שולחניים, טאבלטים וטלפונים ניידים.

אסתטיקה וחווית משתמש לעומת עבודה טכנית של קידוד

ההבדל בין עיצוב ובניית אתרים הוא שההיבט העיצובי מתמקד יותר באסתטיקה וחווית המשתמש של אתר אינטרנט, בעוד שהיבט הבנייה מתמקד בקידוד ובטכניות. מעצבים נוטים לעבוד יותר עם כלים כמו Adobe Photoshop או Sketch, בעוד שמפתחים נוטים לעבוד יותר עם תוכנות קידוד כמו Visual Studio או Sublime Text.

ברור אם כן שמדובר בשני מישורים שונים זה מזה ומחייבים כל אחד מהם מקצועיות ברמה גבוהה בתחומים הרלוונטיים.

בעוד העיצוב מתמקד באלמנטים החזותיים ובחוויית המשתמש, הבנייה מתמקדת בהיבטים הטכניים של יצירת אתר. אמנם שני התהליכים הללו תלויים זה בזה ודורשים שיתוף פעולה הדוק בין מעצבים ומפתחים כדי להבטיח את המוצר הסופי הטוב ביותר האפשרי. על כן הטוב ביותר הוא לפנות אל  סטודיו לבניית אתרים ולהזמין את החבילה כולה כך שיהיה אתר מושלם. זה אומר אתר יפה, פונקציונלי ורספונסיבי. 

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר