מתי נכון לעסק להשקיע בקידום אורגני?

הקמתם לעצמכם אתר אינטרנט המייצג נאמנה את שירותיו של בית העסק שלכם? איזה כיף, ואנו בטוחים שההתרגשות היא בעיצומה. מניסיוננו האישי, אנחנו גם סבורים שאתם לעתים מבקרים באתר החדש שלכם, רק בשביל להתרשם ממנו ולסייר בו. הפרפרים בבטן בהחלט מובנים לחלוטין.

ועתה נשאלת השאלה המרכזית – כיצד מנתבים את האתר החדש שזה עתה בניתם כדי שיביא לכם לקוחות חדשים? מבין השירותים הבולטים המוצעים בתחום השיווק הדיגיטלי, קידום במנועי החיפוש זוכה לפופולריות גבוהה במיוחד.

בעוד שברשתות החברתיות, אנו מציגים את המודעה עבור הגולשים ולמעשה מפריעים להם לגלול בפיד להנאתם, הרי שמנועי החיפוש עונים על צורך מובהק של הגולש. הגולש חיפש זה עתה אחר גנן מקצועי לחצר הפרטית? זהו צורך מובהק. הוא חיפש מנעולן? זהו צורך מובהק. הוא חיפש ספה חדשה לבית? גם כאן, המענה שיקבל במנועי החיפוש ייתן לו תשובה מובהקת על צורך.

אך לא כאן תמו ההתלבטויות שלנו באיזה אפיק שיווקי לבחור, שכן בעלי ובעלות עסקים רבים נוטים לפגוש בצמד המונחים הבא: קידום אורגני בגוגל וקידום ממומן. מה ההבדל בין השניים? הוא תהומי וקריטי! ובמה נבחר? בדיוק לשם כך כתבנו עבורכם את המאמר הבא בשיתוף עם היועץ העסקי שלומי גבאי

ההבדל בין קידום אורגני לממומן במנועי החיפוש

ישנם מספר היבטים מרכזיים בהם הקידום האורגני נבדל מן הקידום הממומן, וכדי שנפשט את ההסבר, נמנה אותו בסעיפים הבאים:

למה גוגל מציג אותנו בעמוד הראשון?

בקידום ממומן גוגל מציג אותנו בעמוד הראשון כיוון שאנחנו משלמים לו על כך. מדובר במענה 'כאן ועכשיו' עבור עסקים המבקשים להיות מוצגים מידית בעמוד הראשון ולהתחיל לקבל פניות מלקוחות פוטנציאליים או לחילופין רכישות.

זאת בעוד שבקידום אורגני בגוגל, אנו מוצגים באופן טבעי בעמוד הראשון ללא תשלום לגוגל עצמם. בעוד שקידום ממומן מציג אותנו מידית בעמוד הראשון, בקידום האורגני לוקח זמן עד שאנו מפלסים את דרכנו אל 10 התוצאות הראשונות.

כמה זמן לוקח לגוגל להציג אותנו בעמוד הראשון?

מעין פסקה שדומה לקודמת, אך מבהירה נקודה חשובה שעלינו להתעכב עליה.

אתם עסק חדש שבנה לעצמו אתר וחייב להגדיל את סד"כ הלקוחות באופן מידי? 

קידום אורגני הוא אפיק נהדר שבונה אמינות (ועל כך נמשיך ונתעכב בהמשך המאמר), אך הוא לוקח זמן. במקרים רבים, לוקח חודשים עד שאתר חדש מצליח לפלס את דרכו עם מילות מפתח שונות אל העמוד הראשון.

הקידום הממומן יכול לספק לכם מענה מידי על הצורך מידי בהגדלת הלקוחות. השקעתם בממומן וגדלתם? מעולה, באופן טבעי תוכלו להתחיל ולהשקיע באפיק האורגני. מה שנקרא – צמיחה טבעית.

האם העסק שלי לא יכול להשקיע בשני האפיקים בו-זמנית?

זאת שאלה שאנחנו נשאלים אודותיה לא מעט, ונציין שאנו יותר משמחים להעניק ייעוץ ראשוני עם בעלי ובעלות עסקים. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר בנושא.

אפשר בהחלט להשקיע בשני האפיקים, וזוהי אף הפעולה המומלצת ביותר. עם זאת, הכל שאלה של תקציב.

בקידום אורגני בגוגל אתם תצטרכו לשלם סכום בלתי מבוטל מדי חודש וחודש, בעוד שבקידום הממומן בגוגל תצטרכו לשלם גם עבור ניהול הקמפיין או הקמפיינים, וגם עבור גוגל עצמם שגובים כסף על כל הקלקה.

כמובן שלא דומה עסק אחד לרעהו, וייתכן מאוד שאתם עסק קטן שעוסק בתחום נישתי מאוד, וניתן להשקיע בשני האפיקים בו-זמנית. ייתכן שאתם עסק גדול ומבוסס שיכול להשקיע בשני האפיקים כיוון שהוא כבר יצר לעצמו גב כלכלי איתן. וייתכן שאתם עסק גדול אך שמוכרח להגדיל את מחזור המכירות, ועל-כן יעדיף להשקיע כעת בממומן, ולאחר מכן באורגני.

כל מקרה הוא לגופו, והייעוץ השיווקי הטלפוני הראשוני, הוא לגמרי עלינו. פנו אלינו נשמח לעמוד לשירותכם.

 

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר