7 דברים שכדאי לדעת על קישורים נכנסים לאתר שלכם

בניית קישורים הוא אחד התהליכים הכי סזיפיים בתחום קידום האתרים האורגני. פעם זה היה החלק הכי חשוב בקידום אתרים, כיום לתוכן יש ערך רב יותר. יחד עם זאת, אסור לוותר על בניית הקישור לאתרים במיוחד כאשר מדובר בתחומים תחרותיים. להלן 7 דברים שכדאי לדעת על הנושא.

  1. בנייה מאוזנת – כדי שהקישורים יהיו יעילים ולא יובילו למתן עונש מגוגל חשוב לבנות אותם בצורה מאוזנת ולא אך ורק על טקס עוגן מדויק. דוגמא לתמהיל ייעיל:

33%  –  על מילות מפתח
33% – עם משפט שכולל מילות מפתח
33% – על שם העסק או פשוט שילוב דומיין כקישור

  1. גיוון במקורות –  יש להעדיף בניה מכמה שיותר מקורות, מאשר בניית קישורים מאותם המקורות כל חודש. ככל שיש לכם יותר דומיינים מקשרים, כך הפרופיל יהיה חזק יותר.
  2. תדירות –  במהלך תהליך קידום אתרים לעסקים קטנים או גדולים, אין צורך לבנות יותר מאשר 1-2 קישורים בשבוע. בניית יתר יכולה לעורר נורה אדומה אצל גוגל וכתוצאה מכך לגרום להם לשלוח לכם התראה לפני עונש על בניית קישורים לא טבעית.
  3. הוצאה ממאמרים חדשים – הימנעו מהוצאת קישורים מדפים קיימים אלא אם כן נפלה לכם הזדמנות טובה להוציא מדף הבית או מקטגוריה כלשהי. ספקו מאמר חדש ובקשו שלא יתווספו בו קישורים חדשים.
  4. תעקבו אחרי הקישורים –  בכלי מנהל האתרים אפשר לראות את הקישורים הנכנסים לאתר שלכם. הקפידו לעקוב אחריהם על מנת לוודא שהמתחרים שלכם לא בונים לכם קישורים ספאמיים שיובילו לעונש. כמו כן, כדאי לעקוב אחרי הקישורים בעזרת תוכנה ולוודא שלא מורידים לכם אותם.
  5. פורומים – מצד אחד, קישורים משם עובדים. מצד שני, הם נחשבים לספאם כמו כן, בכל רגע מנהלי הפורומים עלולים למחוק אותם. לכן חשוב שלא לבסס את הפרופיל שלכם עליהם אלא להעדיף קישורים מאתרים חזקים.
  6. תבנו קישורים לעומק – אל תבנו קישורים אך ורק לדף הבית. הקפידו שחלק מהקישורים יבנו לעומק האתר. הגיוון הינו חשוב גם במקרה הזה. קחו זאת בחשבון, הרי לא כל האתר שלכם מקודם על דף הבית, במיוחד אם העסק שלכם מקודם לפי אזורים וערים.
  7. העדיפו קישור אחד בכל מאמר –  יש לכם כמה אתרים ואתם רוצים לבנות לכולם קישורים? על תעמיסו על מאמר אחד את כל הקישורים. יהיה הרבה יותר אפקטיבי אם בכל מאמר יהיה קישור אחד.
  8. אל תספימו –  כאשר אתם שולחים מאמר שממנו אמור לצאת קישור לאתר שלכם, אין צורך להספים אותו במילות מפתח על מנת שיתברג כמה שיותר גבוהה בגוגל. אם הוא יחשב לספאמי גם הקישור יהיה ספאמי.
  9. הבליטו אותם –  זה נכון ש 90% מהקישורים שבונים מקדמי אתרים נועדו לתת כח לאתר ולא תנועה, ובכל זאת, הקפידו שהם יבלטו ויהיו על מילים רלוונטיות שיביאו לכם תנועה לאתר.

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר