נכון לכתיבתן של שורות אלו ממש, יצא לפני מספר ימים בהכרזה מרעישה עדכון ליבה מרץ 2024 של גוגל, ובו ביקשה ענקית החיפוש להילחם גם בתכני ה-AI שצצו להם בהמוניהם. לאלו מכם שאינם מכירים את הנושא, תכני AI נכתבים בתוך שניות ספורות על-ידי כלי בינה מלאכותית ג'נרטיביים כאשר הכלי המוכר מכול הוא כמובן ה-Chat GPT.
הטכניקה בה השתמשו בעלי האתרים הייתה פשוטה: אינטגרציה בין כלי הבינה שיוצר את התוכן לבין אתרם, ומשם הזרמה של תכנים בקצב מסחרר. כך בקצב מרשים למדי, אתרים, בעיקר אתרי אפיליאציה (שיווק שותפים) התקדמו במהירות, אך לצד זאת סיפקו תוכן סביר לכל היותר, עם שגיאות כתיב או תחביר לכל הפחות.
שוב, נכון לכתיבת שורות אלו, ההשפעה ניכרת בעיקר מעבר לים, ובעלי אתרים מדווחים על שינויים משמעותיים בתוצאות החיפוש, לעתים אף אתרים שממש נעלמים מעל פני השטח ומוצאים מן האנדוקס של גוגל.
בשיתוף עם מכללת הורייזון המתמחה בלימודי AI וכן שהשיקה קורס שיווק דיגיטלי המשלב בתוכו באופן ניכר פרקטיקה הנסמכת על בינה מלאכותית, ריכזנו עבורכם מספר היבטים נוספים בהם ניתן להשתמש ב-AI, הרבה מעבר לתוכן.
בואו ניגע בעצב הרגיש – ניהול הלקוחות
לצד היכולת שלנו לייצר תוצאות, לקוחות מחפשים אחר היחס האישי, אחר היכולת שלנו לתת להם מענה מהיר וענייני. זמני המתנה ארוכים, השתהות עד למתן השירות, מענה על הודעות ומיילים ונקיטת יוזמות שיווקיות כאלו ואחרות, כולם יכולים לערער את יציבותו של הלקוח ולעורר בו תחושה שהוא נמצא בסדר עדיפות נמוך.
באמצעות כלי AI המשולבים עם אוטומציות לייצר מענה מהיר יותר עבור הלקוחות. החל ממענה מהיר על מיילים הנכתבים בראשיתם על-ידי הבינה המלאכותית עד למענה האנושי על-ידי המשווק, ועד לכלי בינה מלאכותית המסונכרנים עם הדשבורד המשקף את התוצאות הממומנות. ניתן לבקש מכלי הבינה המלאכותית להציף מיילים שמחים וחיוביים בעת שמושגות התוצאות הרצויות, ובכך להראות ללקוח בכל עת שאנחנו שם עם האצבע על הדופק.
כאשר ניהול הלקוחות הוא עקב האכילס של סוכנויות שיווק רבות, הרי שיצירת יחס אישי המגובה בכלי AI זהו מתכון למערכת יחסים ארוכה ומבוססות עם כל לקוח ולקוחה.
פעילות שוטפת ברשתות החברתיות
כלי בינה מלאכותית מאפשרים להפוך סוכנות דיגיטל קטנה ולו אף עסק המתופעל על-ידי פרילנסר בודד, לעסק עם 'אנשים רבים' ו'מחלקות רבות'.
ניתן להדגים זאת על הרשתות החברתיות ובהן ניתן לממשק בין כלי AI לבין הרשתות החברתיות ולייצר קידום אורגני ונוכחות אורגנית בפייסבוק, באינסטגרם ובכלים נוספים דוגמת לינקדין.
כלי הAI יכולים לייצר תוכן חברתי טוב, ומבלי שהדבר יחשוף את אתר הלקוח המקודם אל מול ענישה אלגוריתמית (או חלילה ענישה ידנית) מצד מנועי החיפוש.
כך חברות שיווק ומשווקים יכולים להציע שירות נוסף, תוך שהם אינם נושאים בנטל של יצירת תוכן עבור המדיה החברתית.
וזה לא הכל, שכן ישנן כלי AI מחוללי תמונות המסוגלים לייצר גרפיקות בתוך דקות ספורות, ובכך לייצר עבור הלקוחות פוסטים מעניינים וששובים את העין.
מציאת רעיונות והשראות חדשות
אל לנו להשתמש בבינה המלאכותית רק כדי שהיא תעשה עבורנו את העבודה השחורה. לעתים כדאי שניקח על עצמנו את המלאכה, אך תוך כדי גם ניעזר בבינה המלאכותית כדי שתתן לנו שפע של רעיונות והשראה.
כך למשל תוכלו לבקש מן הבינה המלאכותית שתציע לכם רעיונות לפוסטים מסוימים שיעניינו קהלי יעד מסוימים. תוכלו לערוך מחקרי מילות מפתח באמצעות הבינה המלאכותית, ולמעשה לערוך מחקרים שבעבר היו לוקחים שעות רבות, והכול בתוך דקות ספורות.
זהו כמובן קצה הקרחון, וגם הטכנולוגיה של הבינה המלאכותית עוד נמצאת בחיתוליה. אין כל ספק כי השיווק הדיגיטלי, כמו גם מקצועות רבים נוספים, יושפעו לטובה כתוצאה מכניסתה של טכנולוגיה זו, וימצאו את הדרך להתייעל ולהשתפר למען הלקוחות.